Лазаревчанин Марко Дражић хармонику свира од детињства, а своју страст и знање дели са ученицима Музичке школе „Марко Тајчевић“, где предаје као професор. Члан је „Арс Футуре“, хармоникашког трија, са којим је недавно наступио у Медвеђи у оквиру пројекта „Уметничка музика на југу – Медвеђа – сезона 2018“ и одушевио тамошњу публику.
Када сте почели да свирате хармонику и откуд интересовање за овај инструмент?
Хармоником, односно музиком уопште сам почео да се бавим као дечак са пуних десет година. С обзиром на то да се родитељима деце код којих су уочљиве предиспозиције за бављење музиком сугерише да ти први музички кораци почну већ са пет, шест година старости, гледајући мој случај, могло би се рећи да сам мало „закаснио“. Временом сам схватио да рад, труд и велика љубав према послу којим се бавите, може надоместити евентуало кашњење. Наиме, у даљој и ближој породици нико није био музичар осим мог брата Немање који је две године пре мене кренуо у Музичку школу и учинио да се више заинтересујем за музику.
Свирате у „Арс Футури“ заједно са професором Василијем Стаменковићем из Лесковца и Дамиром Васиљевићем Тоскићем из Руме. Откуд идеја да оформите овај трио и како успевате да опстанете, с обзиром на то да живите и радите у три различита града?
Дуги низ година интензивно и континуирано сарађујем са пријатељима и колегама професорима Дамиром и Василијем. Сарадња је озваничена 2012. године у виду триа хармоника „Арс Футура“ (музика будућности). Хомогеност и компактност триа чини да се баријере типа географског положаја чланова скрајну у други план. Комплементарне идеје и уметнички циљеви чланова наше групе производе неисцрпну енергију која за резултат има константне такмичарске и концертне наступе. Концертна динамика се огледа у наступима на престижним подијумима широм земље и иностранства. Од значајних концерата и наступа у овој години издвојио бих наступ у Задужбини Илије М. Коларца, као и наступ на јубиларном десетом музичком фестивалу „Ледамус“ у Лесковцу. Свакако бих поменуо наступ у емисијама РТС-а, као што су „Шареница“ и „Јутарњи програм“, затим сарадња са телевизијом „Храм“, у оквиру културно-уметничке емисије „Стубови културе“. Културни центар у Медвеђи ових дана био је домаћин једног од планираних концерата „Арс Футуре“. Концерт је одржан у оквиру пројекта „Уметничка музика на југу“ који је подржан од стране Министарства културе и информисања.
Које композиције су најчешће на вашем репертоару?
На нашем репертоару су дела оригинално написана за хармонику и композиције различитих епоха и аутора, почевши од барока, па до овог века. Идеологија триа, односно чланова групе се састоји у томе да изводи, обрађује музику различитих епоха и жанрова, невезано за то да ли је изворно писана, намењена за вокалну или инструменталну изведбу.
Освојили сте неколико престижних награда у земљи и иностранству. Реците нам нешто више о њима?
Као што сам већ напоменуо, савремени трио хармоника „Арс Футура“ поред концертних активности активно наступа на такмичењима. Издвојио бих два лауреатска места у 2017. години на интернационалним фестивалима у Књажевцу (Акордеон фест) и Београду (Мех фест), као и другу награду на међународном фестивалу у Угљевику (БиХ).
Каква је заинтересованост најмлађих у Музичкој школи „Марко Тајчевић“ да свирају хармонику?
На моје велико задовољство број деце која су заинтересована за бављење класичном музиком на хармоници из године у годину све више расте, што мени као професору даје још већу мотивацију за рад.
Хармоника се углавном поистовећује са народном музиком. Да ли ваши ученици хармонику бирају како би се у будућности бавили овим жанром или је спектар њихових интересовања нешто шири?
На жалост, одеђен број људи још увек има такво мишљење, мада хармоника, до душе као релативно млад музички инструмент, има континуитет у усавршавању, а да при томе даје читав низ техничких и музичких ефеката који отварају могућност за спровођење интерпретативне идеје, разноликост боје звука, агогичко нијансирање и као такав инструмент завређује много више пажње. Зато своје ученике саветујем и усмеравам тако да користе и демонстрирају могућности инструмента кроз различите жанрове.