Настављена кампања „ЈА у центру пажње“

Овај пројекат реализује Европски покрет у Србији и Центар за европске политике уз подршку Америчке агенције за међународни развој (УСАИД) на подручју 12 градова, међу којима се налази и Лазаревац.

Тим поводом у центру града је 23. септембра одржана улична акција у којој су активисти Европског покрета у Србији – Лазаревац разговарали са грађанима и бележили њихове приче о квалитету услуга администрације МУП-а Србије. Грађани су највише имали примедбе на организацију рада администрације и предуго чекање, као и лоше услове рада запослених. Наведено је да административна служба МУП-а нема паркинг, тоалет за странке, улаз за лица са инвалидитетом, као и да располажу са застарелом опремом.

Главна трибина „ЈА у центру пажње“ је одржана три дана касније, 26. септембра у Библиотеци „Димитрије Туцовић“, посвећена унапређењу услуга јавне управе у МУП-у Србије. Подржавајући ову кампању Михаило Гајић, помоћник председника општине Лазаревац за инвестиције је нагласио да јавна администрација мора бити у служби грађана, наводећи да је поред дигитализације важна и лепа реч. Члан Главног одбора Европског покрета у Србији др Милорад Ђоковић је саопштио резултате истраживања који се односе на ставове грађана о задовољству јавним услугама административне службе полиције. Он је нагласио да већина грађана сматра да полицијска администрација пружа квалитету услугу грађанима (54 одсто), али се највеће примедбе односе на лошу организацију рада запослених. На другом месту је лош етички кодекс понашања. У структури очекивања и задовољства услугама на првом месту је пружање брзе услуге, на другом љубазност особља и на трећем компетентност и њихова професионалност. Начелник Одељења за пасоше МУП-а Србије Наташа Марковић је говорила о мерама како да се унапреди реформа јавне управе, истичући да ће дигитализацијом грађани моћи да добију сва документа на једном месту. Учествујући у расправи Јулијана Недељковић је говорила о примени Закона о општем управном поступку, објашњавајући увођење транспарентности у управну процедуру, приближавању јавних услуга грађанима, стварањем шватања да је државна управа сервис грађана, а не моћно оружје власти.

Резултати кампање „ЈА у центу пажње“ која је обухватала реформу јавне управе у здравству, полицији и школству биће саопштени у Сивој књизи јавне управе, о чему ће бити упознати надлежни државни органи.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *