Ученичка компанија „ПИПО” из Техничке школе „Колубара” у Лазаревцу освојила је прво место на Регионалном такмичењу ученичких компанија из београдских општина одржаном 12. марта. Ови средњошколци се у оквиру своје компаније баве производњом уређаја за аутоматизовано заливање цвећа, као и сигурносног система који услед пада нивоа воде спречава оштећење уређаја.
Друго место припало је компанији „Сенсе” коју чине ученици Фармацеутско-физиотерапеутске школе који производе ароматерапеутске сапуне и парфеме у чврстом стању. Ученичка компанија „Сиxтх Сенсе” из Техничке школе у Младеновцу освојила је треће место са специфичним помагалима за особе са инвалидитетом, док су средњошколци Медицинске школе на Звездари заузели четврто место захваљујући иновативним предметима израђеним од дрвета.
Заједно са победницима осталих регионалних такмичења (Војводина, југозападна, југоисточна и централна Србија), ови ученици ће се у мају борити за титулу националног победника и представника Србије на европском такмичењу најбољих ученичких компанија које ће бити одржано у јулу ове године у Француској.
Ученичка компанија је најпознатији програм Достигнућа младих који обезбеђује основно економско образовање за ученике средњих школа и спроводи се широм света. Програм траје преко целе школске године а Европска комисија га је означила као најбољи пример предузетничког образовања. Ученици који су „запослени” у овим компанијама током школске године стичу знања о тржишној економији и предузетништву кроз програме „Достигнућа младих” и своју компанију воде од оснивања до израде компанијског извештаја и затварања компаније. Програм Ученичка компанија део је пројекта „Деценија предузетништва” који спроводи Влада Републике Србије.
На такмичењу у Београду своје производе и услуге понудили су ученици 10 београдских средњих школа, а њихове компанијске извештаје, продајне вештине и јединственост понуде оцењивали су чланови жирија из компанија МанпоwерГроуп, МОЛ Србија, КидХуб, Привредне коморе Србије и Београдске отворене школе.
Такмичење је реализовала организација Достигнућа младих у Србији, уз сарадњу и финансијску подршку Министарства привреде, Америчке агенције за међународни развој (УСАИД), компанија ТелеГроуп и МанпоwерГроуп, као и тржног центра Делта Сити.
bizlife.rs