Због крађе делова контактне мреже изнад железничке пруге на деоници Београд – Ваљево, „Инфраструктура железнице Србије“ била је принуђена да на више места уведе лагане вожње, како би се очувало функционисање и безбедност саобраћаја.
Тако сада на деоницама Барајево – Степојевац (у дужини од шест километра), Вреоци – Лазаревац (у дужини од 1,3 километра) и Словац – Ваљево (уд ужини од око пет и по километра) Путнички возови саобраћају брзином од 30 километара на сат, док је између Лазаревца и Лајковца, у дужини од пет километра брзина ограничена на свега 20 км/сат.
То значи да на око осамнаест километара пруге између Београда и Ваљева путнички возови путују брзином између 20 и 30 км/сат. Због тога путнички возови на овом делу барске пруге, који је модернизован пре пет година и где је предвиђена брзина и до 100 км/сат, касне и до сат времена.
На мети крадљиваца су делови контактне мреже, који се зову чврсте тачке. Оне су направљене од носећег ужета, које је од легуре бронзе и дужине су од 100 до 130 метара. Оне служе да обезбеде стабилност једног затезног поља контактне мреже, које је дуго око 1.600 метара. Те чврсте тачке су редовно под напоном од 25 хиљада волти. Крађом чврстих тачака контактне мреже угрожава се њена стабилност , што се одражава на редовитост и безбедност саобраћаја са електро вучом.
„Инфраструктура железнице Србије“ ове крађе редовно пријављује надлежним органима, али се оне интензивно настављају.
Између Београда и Ваљева украдено је 10 чврстих тачака контактне мреже, укупне тежине око 600 килограма, од чега само у протеклих пар месеци чак четири чврсте тачке, док је дуж барске пруге кроз Србију укупно покрадено 21 чврста тачка.
Цена једне украдене чврсте тачке на црном тржишту премашује 50.000 динара превасходно због материјала од кога се састоји.