Колоси РБ „Колубара“, три рударске машине високе и до 32 метра и тешке до 1.500 тона, започели су прелазак преко Ибарске магистрале, три пружна прелаза и локалног пута на око 13 километара дугој траси до копа Поље „Г“.
Роторни багер „глодар 4“, „одлагач 1“ и одлагач ArsB 3000×50 кренули су 21. децембра са плаца на којем су ревитализовани и припремљени за рад на новим позицијама, а 23. ће завршити прелазак преко транспортне инфраструктуре. Багер и два одлагача пребацују се на западне копове „Колубаре“ да би се убрзало откопавања откривке на коповима Поље „Г“ и „Тамнава – Западно поље“ и да би се обезбедили услови за експлоатацију угља на „Радљеву“.
– Багер „глодар 4“ је током претходних пар месеци комплетно ремонтован и очекујемо да ће за два дана бити на транспортерима Поља „Г“. Крајњи циљ „глодара 4“ је коп „Тамнава-Западно поље“, али ће багер наредних месеци радити на Пољу „Г“ због отварања нових количина угља и стабилније и сигурније производње са западних копова. Када то буду дозволили временски услови, у априлу или мају, багер ће наставити ка крајњем циљу – рекао је Срђан Алимпијевић, директор Површинских копова у РБ „Колубара“, који је присуствовао транспорту опреме.
Он је рекао да се из РБ „Колубара“ испоручују договорене количине угља, без икаквих проблема.
– Претходних дана сведоци смо напада уперених ка „Електропривреди Србије“, РБ „Колубара“ и самом угљу. Ситуација која је настала у ТЕНТ-у, успешно је превазиђена, производња електричне енергије се одвија несметано и договорене количине квалитетног угља иду ка термоелектрани без икаквих проблема. Испорука ће се из дана у дан повећавати, према планираној производњи – истакао је Алимпијевић. – Иако су појединци из Министарства рударстава и енергетике изражавали сумњу у наше податке чак и независни институти, које је ангажовало Министарство, потврдили су тачност ЕПС-ових информација о количинама откривеног угља. Према снимцима, „Колубара“ има 7,1 милион тона откривеног угља.
Он је одбацио оптужбе лобиста и такозваних бораца за зелену енергију, који данима понављају да је из Колубаре ишло само блато.
– То није тачно, то вређа и саме рударе из „Колубаре“. Не копа се угаљ задњих пет, шест дана или тог викенда, копа се деценијама. И увек је угаљ био црно злато, и одржавао је енергетску стабилност. И на састанку са Александром Вучићем, председником Србије, рудари „Колубаре“ су добили подршку – рекао је Алимпијевић.
Алимпијевић је нагласио и значај рада свих служби које су учествовале у припреми и реализацији транспорта рударских машина и захвалио „Електромрежи Србије“, „Путевима Србије“ и „Железници Србије“ на сарадњи у припремама овог великог посла.
Роторни багер и два одлагача на путу до одредишта прелазе инфраструктурни коридор од око 1,5 километара, затим кроз Поље „Д“ око девет километара, а од садашње до планиране позиције за „глодар 4“ на Пољу „Г“ траса је око 2,5 километара.