Финансијска писменост уведена је у 34 образовно-васпитне установе у Србији од 2018. године, али не као нови предмет, већ у склопу постојећих.
Министарство просвете, науке и технолошког развоја истиче да се ради о глобалном тренду у оквиру пројектне наставе која би требало децу финансијски да образује. У овај пројекат укључена је и лајковачка ОШ „Миле Дубљевић“, чији је наставни кадар у јулу прошао обуку, а затим су у наставу уведени елементи финансијског описмењавања.
Педагог Славица Милисављевић истиче да су у питању два пројекта која су намењена за млађу и старију децу. „Млађи разреди су радили пројекат ‘Штеди, учионицу среди’. Циљ је био да ученици науче да новац који уштете искористе за нешто што је корисно за њих. Други пројекат је подразумевао рад са ученицима од 5. до 8. разреда, а пројекат је био везан за област финансијских ризика. Тема је била ‘Трипут мери, једном сеци’, где су ученици учили како да пронађу поуздане и релевантне изворе пре куповине производа“, рекла је Милисављевићева.
Интегрисање финансијске писмености у званичне наставне програме предмета једно је од најважнијих средстава за развој финансијског образовања ученика, с обзиром на то да су наставници добили задатак да их уче о планирању, управљању финансијама, штедњи, кредитима и другим корисним знањима из ове области.